Biuletyn Informacji Publicznej
logo75
edytuj
Projekty UE

Raport przedstawia statystyki zakładanych kont IKP z uwzględnieniem profilu demograficznego ich użytkowników. Internetowe Konto Pacjenta (IKP) zawiera informacje o historii leczenia pacjenta, w tym wystawionych receptach, skierowaniach oraz przyjętych szczepieniach. Za pomocą IKP pacjent może również zweryfikować kwotę refundacji świadczeń udzielonych w ramach NFZ.

Dodatkowo, oprócz IKP pacjent ma możliwość zainstalowania na swoim telefonie mobilnej aplikacji – mojeIKP, która zawiera najważniejsze funkcjonalności IKP.

I tak w roku 2024 aktywowano 1,1 mln kont (tyle samo, co w 2023 r.). W grudniu konto moje IKP uruchomiło 53,8 tys. obywateli (rok wcześniej uczyniło to 82 tys. osób). W sumie obecnie jest aktywnych 19 mln kont (liczby podajemy w tzw. zaokrągleniu).

A oto podział według grup wiekowych użytkowników kont moje IKP:

• 80+: 65 198 – kobiety oraz 40 359 – mężczyźni;
• 65-79: 635 881 oraz 514 212;
• 50-64: 1 402 327 oraz 1 184 773;
• 40-49: 1 625 465 oraz 1 460 283;
• 30-39: 1 897 073 oraz 1 658 021;
• 18-29: 1 780 640 oraz 1 451 001;
• 0-17: 2 562 900 płci żeńskiej oraz 2 691 859 płci męskiej.

MojeIKp to funkcjonalność internetowa. By korzystać z konta trzeba mieć dostęp albo z poziomu przeglądarki, albo też ze smartfona, korzystając z aplikacji. Bezpośrednio przez stronę www w swoje konto wchodzi 17,6 mln użytkowników. 2,3 mln używa do tego aplikacji w systemie Android. 944,2 tys. korzystających używa w rzeczonym celu telefonów Iphone pracujących na systemie iOS.

Przypomnijmy, że latem 2024 r. Centrum ogłosiło, że (w ramach projektu e-zdrowie (P1) – Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych) zbuduje nowe e-usługi dostępne na IKP. Chodzi o:
• zamawianie e-recept,
• centralną e-rejestrację oraz
• e-wizyty.

Na kontynuację projektu Centrum pozyskało 120 mln zł dofinansowania ze środków unijnych. 

E-zdrowie jest jednym ze sztandarowych projektów Ministerstwa Zdrowia. Projekt e-zdrowie (P1), który realizuje Centrum od lutego 2017 r., ma na celu zbudowanie elektronicznej platformy usług publicznych w zakresie ochrony zdrowia pozwalających na usprawnienie procesów związanych z:
planowaniem i realizacją świadczeń zdrowotnych,
monitorowaniem i sprawozdawczością z ich realizacji,dostępem do informacji o udzielanych świadczeniach oraz
publikowaniem informacji w obszarze ochrony zdrowia.

W ramach systemu wprowadzano kolejno:
• e-recepty,
• e-skierowania,
• Internetowe Kont Pacjenta oraz
• wymianę elektroniczną dokumentacji medycznej (EDM).

Teraz pora, oby jak najszybciej, na system centralnej rejestracji...

 

Edytuj
WPR Katowice
Zobacz także
Dyspozytornie
Jednostki terenowe
Rejony
Kursy medyczne