Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do informacji o prawach jakie mu przysługują zarówno podczas hospitalizacji, jak i w każdej sytuacji, gdy udzielane są mu świadczenia zdrowotne.
Świadczeniodawcy zobowiązani są taką informację umieścić w widocznym miejscu na terenie placówki medycznej.
- Rzecznik Praw Pacjenta, realizując jedno z zadań ustawowych jakim jest opracowywanie i wydawanie publikacji popularyzującej wiedzę o prawach pacjenta, przygotował plakat informacyjny - informuje Krystyna Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjenta. - W publikacji w sposób przejrzysty i zrozumiały zostały zamieszczone wszystkie prawa jakie przysługują pacjentom, a także kontakt do Biura Rzecznika Praw Pacjenta, m.in. numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii, na którą pacjenci mogą zadzwonić w każdej sytuacji, gdy uważają, że któreś z ich praw zostało naruszone.
Odbiorcą plakatu jest praktycznie każda osoba: pacjent, jego opiekun, osoby odwiedzające czy też personel medyczny.
23 marca 2023
21 marca 2023
21 marca 2023
21 marca 2023