Start Aktualności Można już dzwonić na TIP o każdej porze dnia i nocy

Można już dzwonić na TIP o każdej porze dnia i nocy

WPR

DLA PACJENTÓW | 18 września 2019

Fot.: WPR

Telefoniczna Informacja Pacjenta z czasem będzie oferowała jeszcze więcej usług

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) funkcjonuje od 13 listopada 2018 r. Jednak od września działa na okrągło, przez 24 godziny na dobę. Połączenie z numerem tej infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne. Infolinię obsługuje ok. 60 konsultantów.

 W ostatnich 14 dniach odebrali ponad 33 tys. rozmów. Średnio trwała ona 4:55 min. Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wyniósł 11 sek.

Konsultanci TIP informują o najkrótszych terminach leczenia oraz podpowiadają, gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie, np. w nocy oraz dni wolne od pracy. Dzwoniąc pod numer 800 190 590, przez całą dobę można dowiedzieć się m.in. gdzie znajduje się najbliższy szpital, w którym miejscu najszybciej otrzymamy pomoc medyczną, jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat oraz rozmowy w języku migowym.

– Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – podkreśla Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

 NFZ nie tylko wydłużył dostępność do TIP. Wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów. Teraz można zamówić rozmowę z konsultantem, jest videoczat na stronie internetowej NFZ oraz obsługa pacjentów w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia.

To początek zmian – podkreślają NFZ i resort zdrowia – docelowo TIP będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także – z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

 

czytaj też:

Wieści

Ostatnie wideo

Podziękowania

Dostaliśmy taki list od śląskich strażaków

11 maja 2020

Wicemarszałek śląski z życzeniami dla pracujących w WPR

21 października 2019

Dyrekcja SP ZOZ MSWiA z życzeniami dla ratowników

21 października 2019

Od komendanta wojewódzkiego PSP w Katowicach

21 października 2019

Prezydent Zabrza pracownikom WPR

21 października 2019

Dyrektor Śląskiego OW NFZ życzy nam...

21 października 2019

Okolicznościowe życzenia od burmistrz Ogrodzieńca

21 października 2019