Start Aktualności Też mają problem z nieuzasadnionymi wezwaniami

Też mają problem z nieuzasadnionymi wezwaniami

DLA RATOWNIKÓW DLA PACJENTÓW DLA LEKARZY | 30 grudnia 2017

Fot.: YT

Załogi NWAS wyjeżdżały w Boże Narodzenie 3,1 tys. razy.

Jeśli komuś wydaje się, że tylko w Polsce dzwoni się na 112 lub 999 z błahostkami, ten się myli. W Wielkiej Brytanii również mają z tym problem – informuje, z brytyjskimi mediami, polonijny portal londynek.net.

Ponad 5 tys. telefonów odebrali tylko w Boże Narodzenie operatorzy North West Ambulance Service (NWAS), operatora mającego 16 proc. udziałów w brytyjskim rynku usług ratownictwa medycznego. Część wezwań dotyczyła wyjątkowo banalnych spraw, jak choćby czkawka czy problemy gastryczne. Brytyjczycy dzwonili z takimi błahostkami jak złamany ząb, ból gardła, czkawka, zatwardzenia czy prośbami o wystawienie lub przedłużenie recept. Mieszkaniec Manchesteru skarżył się na ból brzucha po tym, jak połknął pastę do zębów.

Załogi NWAS wyjeżdżały w Boże Narodzenie 3,1 tys. razy. Dodajmy, że jeszcze bardziej zapracowani ratownicy będą w sylwestrową noc. Dyrektor operacyjny NWAS Ged Blezard tłumaczy, że ambulanse muszą być dostępne dla nagłych wypadków.

- Te święta były dla nas bardziej pracowite niż zwykle. Teraz jest trochę spokojniej, ale wezwania nasilą się na pewno w Sylwestra. W czasie Bożego Narodzenia odebraliśmy 5,4 tys. połączeń, jednak nie wszystkie zgłoszenia wymagały naszej interwencji. Jednocześnie część pacjentów zbyt długo zwlekała z wezwaniem pomocy. Staramy się do każdego dotrzeć jak najszybciej, jednak jeśli czyjś stan nie wymaga pilnej interwencji, ta osoba musi poczekać lub zalecamy zgłoszenie się gdzieś indziej.

Northwest Ambulance Service (NWAS) NHS Trust działa od 1 lipca 2006 r. Siedziba główna firmy znajduje się w Bolton, a cztery biura regionalne obsługujące społeczności Cheshire i Merseyside (Liverpool), Cumbria i Lancashire (Broughton w pobliżu Preston i Salkeld Hall, Carlisle) oraz Greater Manchester (Bury). W biurach NWAS i 109 stacjach pracuje prawie 5 tys. osób. Dyspozytorzy trustu otrzymują rocznie ponad 1,17mln telefonów alarmowych.

Wieści

Ostatnie wideo

Podziękowania

Za współroganizację Dnia Bezpiecznego Kierowcy

30 lipca 2018

Podziękowania za bezinteresowność

4 lipca 2018

Za pomoc przy orgnizacji Dnia Lędzin

3 lipca 2018

Podziękowania za uczestnictwo w lubelskich mistrzostwach

3 lipca 2018

Od starosty pszczyńskiego podziękowania

28 czerwca 2018

Za aktywną pomoc w organizacji Senioralliów 2018

28 czerwca 2018

Podziękowania od WSPR w Białymstoku

28 czerwca 2018